torsdag 17 juni 2010

sommarfeeling på ett annorlunda sätt

jag skrev precis ett galet intensivt inlägg om känslor. sedan insåg jag att det är sådant som bäst platsar i en dagbok. detta är en blogg. nog om den saken.

idag är det torsdag. går inte dagarna sjukt fort? crazi. jag har städat lägenheten, tvättat kläder och sådant. varvat det hela med bloggläsning och choklad. allt detta trots att vädret är kanon. men vaddå, har man en skyldighet gentemot världen att vara ute bara för att det är fint väder? no sir, jag vägrar sådant. vill jag vara inne är jag inne.

här är ett litet collage med bilder på hur fint det är på min gata.



fördelar med sommaren/att leva/att vara hemma själv:
1. man kan ha vad man vill för godsaker i kyl och frys. pålägg man gillar, glass, osv.
2. bröd, choklad och nagellack får lov att visats i kylskåpet.
3. att sitta ostörd på sängen och organisera sin kalender, läsa bloggar och rensa sin väska.
4. en nystädad balkong är väldigt trevlig att sitta på med en cigg och en vän, eller kanske en cigg och en dator.
5. man blir nästan sugen på att städa/tvätta kläder/tömma diskmaskinen när ingen tjatar om det. och när man gjort det känns det underbart att gå ut och träffa vänner.

okeeeej. konstigt detta blev. men ja, huvudsaken är att det är sommar, man har utrymme och livet känns bra.

puss

ps. jag vet att min skål med glass ser ut som bajskorvar som flyter i mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar