måndag 28 mars 2011

all of the lights


shit, jag kämpar på här alltså. vill ärligt talat ge mig själv lite cred för att jag inte åkt till kastrup än (det är vad jag gör när saker är skit. åker dit och bara sitter. friheten av en flygplats är obeskrivlig. ja.).

bryta med snubben som jag var dum nog att falla för, ha teoriprov, allergianfall, praktiska prov, läkarbesök och rökslut under en och samma vecka. jag vill helst krypa under en sten och gömma mig. nämnde jag rökslut? aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.

är så desperat att jag käkar start (du vet, flingorna? eller müslin kanske man ska säga? komigen, du minns väl start? start med russin?) blandat med oboypulver, utan mjölk. crunch. utan mjölk. hoppas det avslöjar hur brutal situationen är. bara det är något med socker, chokladsmak och crunch så är det comforting, liksom. det vet ju alla.

lyssnar på kanye's bitterljuva 'all of the lights'. aj, känslan i den låten.

fuck d. får väl göra som mitt liv försöker säga åt mig; bli en gammal nucka och gå och lägga mig kl 23. jag kan helt ärligt säga att jag fick lite panik nu när jag insåg vad alla de ovanstående punkterna avslöjade. ensam, ordentlig, rökfri, vuxen, snart färdigutbildad... vad innebär allt det här? vuxen? jag hatar vuxna. jag är ju en trotsig tonåring? kan jag inte bara få vara det, det är det enda jag kan hantera.

nä, nu ringer jag lollo och klagar. det är jag fortfarande bra på, och det är ju ett tonårs-drag. skönt.

xx i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar