söndag 28 februari 2010

förkyld/spice world/resa bort.

åh. det är söndag. tusan, det gick bara precis lite för snabbt. men det var kul. fast såklart lite för mycket. alltid lite för mycket. fan, jag måste börja bli lagom. mellanmjölk, liksom. (jag har förstått att det är ett bra uttryck?) börja ha babykoppel/sele på mig vid kb-besök/utgång.

jag är så jävla förkyld. näsan är täppt och rinnig på samma gång (vilket i sig självt är ett mysterium), jag hostar som.. äeh fan, jag vet ingen bra metafor. jag bara hostar. mycket. och snorar.

hahah just det; appropå förkyld. en gång när jag gick i typ åttan, så gick det förbi en kille i korridoren, som tydligen inte snutit sig ordentligt, för plötsligt flög det ur mig: "du snorar!". Högt, så alla hörde det. jesus. obehagligt för den stackars saten. over the top much?

igår tittade jag på resor. berlin, london, grekland, brasilien. åååååååh. snälla, låt mig bara åka härifrån nu. ge mig vår, värme och utomhus i tshirt. jag minns förra påsken i berlin. det var en sådan speciell känsla. man får alltid en särskild känsla när man är utomlands, olika för varje ställe, men alla platser kopplar man med en specifik känsla. åh, jag vill bara uppleva den igen! den är så olik allt som finns här. konstig kultur, annorlunda från sverige. ingen tittar snett på dig när du som sjuttonåring köper vin på mataffären, ingen tycker du är konstig för att du röker på tunnelbanestationen, det är helt okej att.. nä, jag kommer inte på mer. alltså, nu var där här dåliga exempel, för jag menade inte på festandet och rökandet, utan mer.. känslan av vanligheten. vad som är vanligt där. coolt.

men faaaaaan nu missuppfattas säkert allt, jag tycker inte det är häftigt att man kan göra sjuka saker där. jag bara får en sådan bra känsla av själva stället. att själva vanligheten/vardagen är så lik våran men samtidigt så olik!

okej, chilla. okej okej. anyway, jag ser också fram emot riktig värme. greklandvärme. magalufvärme. shit, vi måste ta tag i saker snart! ska se till att fox force five har ett möte snarast möjligt denna veckan.

igår såg jag spice girls film spice world! den var inte så bra som jag minns den (surprise!) men fortfarande en mysig känsla. det var många fina färger då, alla grejer som tillhörde emma bunton, baby spice, var väldigt rosa och söta. älskar den bussen de har. coolt.

FRUKOST?
ja, nutellamacka tack.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar