söndag 7 mars 2010

försvara sin rätt till ensamhet / helg

det är lördagkväll och notting hill var precis på tv. jag är fortfarande väldigt lättpåverkad av den filmen. jag känner mig så hemskt ensam nu efter att filmstjärnan och den vanliga killen gifte sig och levde lyckliga i alla sina dagar. usch. jag kände att efter gårdagen fanns det ingen pardon, och innekväll var det enda resonabla.

just nu kollar jag på "secret window" som johnny depp spelar i, och är lite skrämd. ikväll har jag gjort mat till mig själv. jag gjorde nudlar, tonfiskröra och saft. karin har lärt mig att mixa egen tonfiskröra. majonäs, creme fraise, tonfisk och salt. simpelt, fettigt och gott. jag köpte chips också. givande, mysig middag framför tvn för mig själv.

fan vad det är behövligt ibland. att inte ens behöva ha en anledning att inte gå ut, man bara känner att man inte kan. tyvärr, jag är upptagen. ja, upptagen med att vara med mig själv och återhämta mig. varför räknas det aldrig som att vara upptagen? "amen vaddå, ska du bara vara hemma? då måste du ju följa med! du sa ju att du skulle!" nej, säger jag! jag vill vara hemma och jag tänker inte be om ursäkt för att jag vill det. det räknas också som en aktivitet! en mental aktivitet.

usch, den här "secret window" freaks me out lite, han letar runt i huset efter människor som gömmer sig i skuggorna.

haha! "rubbernecker!" he's going insane...
fuck, nu är jag nervös-.


igår var det fredag och tid för dubstep.
julia, ebba, karin, oresti och amanda var på bishops arms efter att vi sett ragnas pjäs, sedan stack julia, ebba och jag hem till mig, snackade och drack lite öl och liknande drycker. vid halv tolv drog vi till inkonst, stannade där till cirkus kvart över två, drog till max, drog hem.
det var en jäkligt bra kväll faktiskt. jag hade jättekul, älskar mina och julias sentimentala toalett-stunder på toan. så fint att man får lite shaky knees!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar