tisdag 23 mars 2010

invalido! day one


hahah, hur sjukt ser inte detta ut?
att vara hindrad går bara inte ihop med min personlighet!

anyway; i dessa tider känner jag att det ändå är tur att jag har en blogg. av många olika anledningar. nu tänkte jag berätta om min första dag med gips.

day one
jag sov till elva. fick frukost av pappa. åh, jag är så glad att han är här! han flög ner igår, direkt när vi berättade om den planerade operationen och gipset och hela historien. jag har den bästa pappan. han gjorde mackor med jubelsalami och leverpastej med gurka. gott! oboy, såklart.
runt två kom Julia hit. det är det bästa med att ha fina vänner, by the way, att de ställer upp när man faktiskt behöver dem, på riktigt! Lollo, Becki och Linn var här i förrgår också, och det var min allra jobbigaste dag, så jag var så lycklig att de kom. de kom och stannade till elva, trots att de alla började 08.00 dagen efter! äkta vänskap. låter cheesy, men you mean the world to me.

så. julia var här, vi tog en cigg och pratade om annat än fötter och sjukhus. skönt! åh, vad jag älskar den tjejen. bff, eh? efter balkongbesöket tog vi oss in och gjorde te, och just i samma sekund ringde peter och ragna på dörren. de hade härligheter med sig, och alla var glada.

efter en stund insåg julia och jag att jag behövde komma ut lite. inte sitta inne som en jäkla old person. så, vi bestämde oss för att gå ut och sitta på en bänk. hahah, åh låter så himla stupid, men det var verkligen ett projekt. innan vi kunde göra detta var det tyvärr dags för mig att ta min spruta. ja. jag har fått sprutor jag måste ta. en varje dag. de ska tryckas in i magfettet. ueh! så jäkla läskigt. jag blev helt nervös och fick hjärtklappning, typ. men fatta, julia erbjöd sig att göra det! hallå! hur snällt på en skala? shit, jag hade aldrig vågat göra det på någon annan. men i vilket fall, jag klarade det och det gick fint! inte smärtsamt alls faktiskt.

så, när det var avklarat var det dags för utgången.

pappa var snäll och gav oss sitt kort, så vi kunde köpa cigg och glass och cola. så, vi begav oss in i hissen, och ut genom porten. redan inne på livsen kände jag mig helt slut och svettig. julia berättade om att kondisen snart skulle bättra sig, så jag hoppas på det. där fick vi cig, och när vi betalat fortsatte vi ut mot glassfabriken. (eh. 5 meter bort) Såfort vi kom innan för dörren fick jag typ andnöd och var helt blöt av svett och min fot dunkade. vi köpte glass och cola, och så tog vi oss ut genom dörrn och satte oss på bänken, i solskenet. det var nog det skönaste jag gjort! gud, ja. så där satt vi med vår glass och rökte och pratade och det var så himla mysigt!

jag har kommit fram till att även om jag inte kan göra så jättemycket är det ändå viktigt att jag tar mig ut åtminstone en kvart varje dag, så jag inte blir en stillasittande gammal dam.

nu är pappa och handlar mat, och jag ligger här och vilar lite.
det var nog allt for now. jag längtar till imorrn, för då ska jag träffa fox force five på kvällen.

puss!

1 kommentar:

  1. åh, det ser icke bra ut, love. får bära dig till friday´s imorgon. puss

    SvaraRadera